Jak wykluczać odbiorców wideo z reklam na Facebooku?

Skoro jesteś tutaj, to na pewno działasz już jakiś czas w Social Media i próbujesz reklamować się na Facebooku. Wykorzystujesz do tego video? Super!

Twoja kampania promująca publikowane przez Ciebie filmy trwa już jakiś czas. Może masz ich 3, może 10, a może jeszcze więcej. Dobra robota! Video to świetna forma przekazu, która ma naprawdę wielu zwolenników – sam wiesz, ile ludzi korzysta z YouTube’a czy ostatnio Tik Toka.

Promujesz więc swoje filmy, ale zauważyłeś, że wyniki słabną, a reklama staje się coraz droższa. Dlaczego? Być może Twoi odbiorcy zaczęli odczuwać przesyt Twoimi filmami i ignorują kolejne, nawet całkiem nowe reklamy video.

Co robić?

Optymalizując kampanię reklamową FB Ads, warto żebyś wykluczył grupę odbiorców, którzy mieli niedawno styczność z Twoimi filmami. Prawdopodobnie może już nie interesować ich kolejne video.

Jak stworzyć niestandardową grupę odbiorców?

Otwórz Menedżera reklam: w jednej karcie swoją kampanię z video, w drugiej kliknij w menu (hamburgera pt. “Wszystkie narzędzia”), zjedź w dół, dopóki nie zobaczysz zakładki pt.: “Odbiorcy”.

Pojawi się karta z wszystkimi zapisanymi już przez Ciebie grupami odbiorców. Możesz je filtrować, zaznaczać, edytować, udostępniać i oczywiście usuwać. Ale w tym artykule chodzi o coś zupełnie innego.

Potrzebujesz szkolenia?

Sprawdź nasze kursy online lub umów się na konsultacje, podczas których – w grupie lub na potkaniu jeden do jeden – pokażemy Ci jak tworzyć skuteczne kampanie reklamowe i obsługiwać Menedżera Reklam Meta.

Utwórz nową grupę odbiorców. Kliknij w wyraźny niebieski button “Utwórz grupę odbiorców” i wybierz “Grupy niestandardowych odbiorców”.

Pojawi się nowa plansza, na której zobaczysz mnóstwo ciekawych źródeł do tworzenia grup odbiorców (ale o tym innym razem!). Jakkolwiek mocno by Cię nie kusiły – wybierz “Źródło Facebooka: Film”. Potwierdź swój wybór buttonem “Dalej”.

Sposób na to, jak wykluczać odbiorców wideo z reklam na Facebooku

Znajdziesz się w oknie pt.: „Utwórz grupę niestandardowych odbiorców dla aktywności dotyczącej filmów”. Tutaj nadaj nazwę swojej nowej grupie odbiorców – taką, żebyś kojarzył ją w pełni z ich aktywnością dotyczącą filmu, czyli np. “Obejrzeli film Zapytaj Prawnika #26”

W opisie wpisz krótką charakterystykę grupy, na przykład “Obejrzeli 50% filmu”, a w polu „Aktywność” wybierz taką aktywność dotyczącą wybranego filmu, na wykluczeniu której Ci zależy. My tutaj zdecydujemy się na ustawienie “Osoby, które obejrzały 50% filmu”, ponieważ dzięki temu mamy pewność, że są to najbardziej zainteresowane tematem osoby. W Twoim przypadku może jednak być inaczej – wszystko zależy od celu kampanii oraz długości filmów.

Jak wybrać film, którego widzów chcesz wykluczyć?

Uważaj! Nie przegap niebieskiego napisu! Po wybraniu aktywności pojawi się w tym samym polu po prawej stronie. “Wybierz filmy”. To istotny link, kliknij więc w niego i zaznacz to video, którego odbiorców chciałbyś wykluczyć. Potwierdź, że to film, o który Ci chodziło. Wrócisz do ustawień grupy niestandardowej.

Wyberz film, którego odbiorców chcesz wykluczać z reklam na Facebooku

Rzuć okiem na ustawienia i jeśli wszystko się zgadza potwierdź niebieskim buttonem „Utwórz grupę odbiorców”

Tak stworzyłeś grupę osób, które obejrzały 50% wybranego przez Ciebie filmu. Grupa będzie zapisana i gotowa do użycia w kampanii, gdy tylko w pojawiającym się właśnie okienku z informacją „Utworzono grupę niestandardowych odbiorców” klikniesz GOTOWE. Uff.

Jak edytować zestaw reklam, aby wykluczyć stworzoną grupę odbiorców?

Teraz wróć do ustawień swojej kampanii reklamowej w Menedżerze Reklam. Zaznacz wybraną kampanię, przejdź do zestawów reklam i edytuj wybrany lub wszystkie (w zależności od tego, w którym zestawie chcesz wykluczyć odbiorców wybranego przez Ciebie filmu).

Jesteś w edycji zestawu reklam. W polu „Grupy niestandardowych odbiorców” możesz wybrać zapisaną grupę lub pozostawić pole puste targetując zestaw później po zainteresowaniach.

Co ważne, poniżej masz pole „WYKLUCZ osoby, które znajdują się w co najmniej JEDNEJ z poniższych grup”. Kliknij w „Szukaj istniejących grup odbiorców”  i odszukaj ustawioną przed chwilą grupę odbiorców, którzy obejrzeli wybrany przez Ciebie film w 50%.

Jak wykluczać odbiorców wideo z reklam - edycja zestawu reklam

 

Gdy zaczniesz wpisywać nazwę grupy, Facebook podpowie Ci grupy o tak samo zaczynających się nazwach. To ułatwi Ci odnalezienie tej właściwej.

Po najechaniu na którąkolwiek grupę wyświetli Ci się więcej informacji o niej, takich jak jej wielkość, pełna nazwa, rodzaj (Aktywność – film), a także opis, który utworzyłeś.

Możesz w ten sposób przygotować wiele grup odbiorców, do każdego filmu opublikowanego na Twoim fanpage’u: filmu #1, filmu #2, #3, #4 itd. I kolejno wykluczać je w ustawieniach zestawu reklam. W ten sposób skierujesz reklamę do wybranej przez Ciebie (poprzez Zainteresowania, Zachowania lub zapisaną wcześniej) grupy bez osób, które obejrzały którykolwiek z filmów umieszczonych na Twoim wallu.

Wyłącznie od Ciebie zależy to, widzów których filmów chcesz wykluczyć. Możesz wykluczyć widzów wszystkich video, albo tylko wybranych, np. pozwalając odbiorcom pierwszych opublikowanych filmów zobaczyć ustawianą właśnie reklamę. Ale o tym następnym razem.

Mam nadzieję, że teraz Twoje kampanie będą skuteczniejsze!