Dzięki niemu z kilku fanpage’y, którymi zarządzamy zrobimy jeden, a wszystkie posty i komentarze zostaną zachowane na tej stronie, którą wybierzmy. Ponadto lajki i zameldowania z połączonych stron sumują się (bierz jednak pod uwagę możliwość nakładania się obu grup „lubiących”, zatem nie wolno zakładać, że po połączeniu liczba polubień na stronie będzie równa sumie lajków z obu fanpage’y.
Warunki łączenia stron na Facebooku
Zanim przejdziemy jednak do szczegółowej instrukcji, bardzo ważne jest spełnienie kilku warunków, bez których Facebook nie pozwoli nam rozpocząć procesu zmiany nazwy, są nimi:
Uprawnienia administratora obu fanpage’y
Choć wydaje się to dość oczywiste, warto upewnić się, że posiadasz prawa admina na obu stronach. Jeśli konto zarządzane jest przez Business Manager (tj. Manager Firmy), wejdź w ustawienia i sprawdź czy do Twojego profilu przypisane są odpowiednie uprawnienia.
Podobne nazwy facebookowych stron
Aby Facebook pozytywnie rozpatrzył nasz wniosek o połączenie fanpage’y, dobrze będzie przygotować sobie wyjaśnienie (w razie kontaktu supportu w sprawie Twojego wniosku, dział pomocy może Cię o to zapytać). Podobne do siebie i jednoznaczne nazwy pasujące do uzasadnienia chęci zmiany nazwy strony będą idealną „podkładką” i są niezbędne do pozytywnego rozpatrzenia wniosku.
Identyczny adres fizyczny
Jeśli na swoim fanpage’u korzystałeś z możliwości dodania adresu fizycznego (np. w przypadku sklepu lub biura) zadbaj o to, żeby obie strony posiadały podany ten sam adres (bez względu na to, czy zgadza się to z rzeczywistością, czy nie). Alternatywnie nie musisz tam wpisywać żadnego adresu (Facebook go nie wymaga). Najważniejsze, żeby w informacjach strony sekcja z adresem była taka sama w obu przypadkach.
Jeśli potrzebujesz pomocy w łączeniu swoich stron, odzyskaniu dostępu do przejętego fanpage’a lub po prostu chciałbyś wiedzieć więcej o bezpieczeństwie na Facebooku, zapisz się do naszej grupy, w której wzajemnie pomagamy sobie właśnie w takich sprawach – bez głupich docinków czy złośliwości. W razie potrzeby, chętnie pomożemy Ci także indywidualnie – napisz do nas.
Instrukcja łączenia fanpage’a na Facebooku
Łączenie strony na Facebooku jest bardzo proste i nie powinno sprawić Ci kłopotu, a cały proces, włącznie z poprawą informacji z kroków opisanych powyżej, nie powinien zająć Ci więcej niż dziesięć minut. Aby połączyć strony na Facebooku:
- Przejdź do podstrony narzędzia do zarządzania stronami w Centrum Pomocy Facebooka –> facebook.com/pages/merge
- Zacznij pisać nazwę pierwszej strony (na razie kolejność nie ma znaczenia – ustalisz ją w kolejnym kroku) i wybierz ją z listy. Tak samo zrób z drugim fanpage’em
- Wybierz teraz stronę, którą chcesz zachować (to strona, która zostanie widoczna po połączeniu – to ona wchłonie polubienia i zameldowania drugiego fanpage’a)
- Potwierdź teraz swój wybór – to ostatni moment, w którym możesz to zrobić. Potem nie będzie odwrotu. Strona, którą Facebook pokazuje nam w komunikacie potwierdzającym jako pierwszą, tj. strona którą zachowasz to fanpage, który pozostanie widoczny po scaleniu. Powielona strona to ta, która zostanie wchłonięta przez wcześniej wybrany fanpage, czyli ta, która zniknie (a której lajki i zameldowania zostaną przeniesione na wyżej wybraną stronę)
- Jeśli informacje z Kroku 4 się zgadzają, śmiało Poproś o połączenie i… załatwione!
- Brawo, Twoje facebookowe strony zostały połączone w jedną!
Czasami zdarza się, że Facebook nie zgadza się na łączenie stron. Może to wynikać z jednego z niespełnionych warunków opisanych na początku wpisu. Jeśli jesteś pewien, że spełniasz je wszystkie upewnij się, czy Twoja strona należy do Ciebie (jako do Administratora) oraz czy nie jest zarządzania osobno z Managera Firmy (Business Managera) – jeśli tak się okaże, niezbędne będzie przejście dla narzędzia dla firm (link analogiczny jak w powyższej instrukcji, wystarczy że dodasz słowo business w adresie strony –> business.facebook.com/pages/merge).
Jeśli to nie zadziała, nie wahaj się skontaktować się z działem pomocy Facebooka – jest to w prawdzie pomoc dostępna wyłącznie dla reklamodawców, ale może być bardzo przydatna, jeżeli wszystkie inne sposoby zawiodą. Początkowo, wypełniając formularz kontaktowy lub korzystając z czatu z konsultantem biznesowym Facebooka, będziesz miał do czynienia a botem, który spróbuje przeprowadzić Cię w Messengerze przez identyczny proces łączenia strony, przez który już przeszedłeś i okazał się nie działać. Uzbrój się w cierpliwość i odpowiadaj na jego pytania. Tylko w ten sposób bot przełączy Cię do konsultanta z krwi i kości, który obsłuży Cię i utworzy zgłoszenie w Twojej sprawie.
Mamy nadzieję, że ten artykuł zaoszczędził Twój czas pomagając Ci połączyć fanpage’e i skupić się na prowadzeniu komunikacji w jednym miejscu. Jeśli tak było, będzie nam bardzo miło, gdy udostępnisz go dalej!