Jak wyglądała droga do zmian?
Założenia, testy i redesign
Początkowe ustalenia dotyczące kampanii zakładały pozyskiwanie zapisów się na darmowy kurs online dotyczący prawa dla branży kreatywnej. Tak zapisane osoby, po zapoznaniu się z obszernymi zagadnieniami prawniczymi traktującymi o sporządzaniu umów, prowadzeniu działalności gospodarczej czy ustalaniu sposobów przenoszenia praw do własności intelektualnej artysty miały zostać zachęcone do zakupu jednego z kompletów szablonów dokumentów prawnych przygotowanych właśnie dla branży graficznej.
Już po pierwszym miesiącu prowadzenia kampanii reklamowej dostrzegliśmy jednak opór grupy docelowej względem ostatecznej konwersji. Mimo wysokich CTRów i niskiego wskaźnika częstotliwości świadczących o dobrym doborze grupy docelowej i jakości kreacji reklamowych odbiorcy obawiali się zapisu na kurs.
Co więcej, zapisujący się dotychczas kursantów wcale nie interesował ostatecznie udostępniony im w atrakcyjnej cenie pakiet dokumentów prawnych.
Mając to na uwadze, przeanalizowaliśmy ścieżkę pozyskania klienta zarówno na etapie reklam jak i później, w mailingu, który otrzymywali kursanci.
Wyciągnięte z z danych wnioski, wskazywały na zbyt wysoki próg wejścia pojedynczego odbiorcy w przedsięwzięcie nazywane w materiałach kursem online.
Zmiany wymagało więc kilka elementów całej kampanii, jak i docelowego produktu:
- Teksty reklamowe traktujące o kursie online zmieniliśmy na prostego e-booka
- Landingpage opisujący zalety płynące z pozyskanej nowo wiedzy, przeprojektowaliśmy tak, aby adresował bolączki grafików i ich obawy
- Serię automatycznych maili wysyłanych do budowanej przygotowaliśmy od zera, w postaci niedługich porcji wiedzy, możliwych do skonsumowania w ciągu kilkuminutowego czytania maila na telefonie, bazując na gotowej treści wideo z pierwotnego kursu online
Zmieniony w ten sposób – niemal całkowicie – wielokanałowy proces pozyskania klienta przyniósł rezultaty znacznie lepsze, niż zakładane początkowo.