Darmowa konsultacja

Ponad 6 000 leadów przy połowie niższym koszcie pozyskania klienta!

Opinia Klienta

Kampania pozyskująca kontakty dla branży prawnej to nie lada wyzwanie. Szczególnie, gdy nie chodzi o straszenie grupy odbiorców, a jej zainteresowanie. Przeczytaj jak podeszliśmy do tego tematu, jakie zmiany wprowadziliśmy w ścieżce pozyskania klienta oraz w jaki sposób uzyskaliśmy tak imponujące wyniki.

Wyzwania

Wysokie koszty zapisu na newsletter

Wysoki próg wejścia w produkt (kurs online)

Niski współczynnik otwarć wiadomości w kampanii mailingowej

Brak zainteresowania grupy odbiorców (branża graficzna) treściami prawnymi

Cele

Obniżenie kosztu pozyskania subskrybenta

Zwiększenie ilości zainteresowanych leadów

Uatrakcyjnienie przekazu

Wypracowanie nowej prezentacji graficznej produktu

Jak wyglądała droga do zmian?
Założenia, testy i redesign

Początkowe ustalenia dotyczące kampanii zakładały pozyskiwanie zapisów się na darmowy kurs online dotyczący prawa dla branży kreatywnej. Tak zapisane osoby, po zapoznaniu się z obszernymi zagadnieniami prawniczymi traktującymi o sporządzaniu umów, prowadzeniu działalności gospodarczej czy ustalaniu sposobów przenoszenia praw do własności intelektualnej artysty miały zostać zachęcone do zakupu jednego z kompletów szablonów dokumentów prawnych przygotowanych właśnie dla branży graficznej.

Już po pierwszym miesiącu prowadzenia kampanii reklamowej dostrzegliśmy jednak opór grupy docelowej względem ostatecznej konwersji. Mimo wysokich CTRów i niskiego wskaźnika częstotliwości świadczących o dobrym doborze grupy docelowej i jakości kreacji reklamowych odbiorcy obawiali się zapisu na kurs.

Co więcej, zapisujący się dotychczas kursantów wcale nie interesował ostatecznie udostępniony im w atrakcyjnej cenie pakiet dokumentów prawnych.

Mając to na uwadze, przeanalizowaliśmy ścieżkę pozyskania klienta zarówno na etapie reklam jak i później, w mailingu, który otrzymywali kursanci.

Wyciągnięte z z danych wnioski, wskazywały na zbyt wysoki próg wejścia pojedynczego odbiorcy w przedsięwzięcie nazywane w materiałach kursem online.

Zmiany wymagało więc kilka elementów całej kampanii, jak i docelowego produktu:

  • Teksty reklamowe traktujące o kursie online zmieniliśmy na prostego e-booka
  • Landingpage opisujący zalety płynące z pozyskanej nowo wiedzy, przeprojektowaliśmy tak, aby adresował bolączki grafików i ich obawy
  • Serię automatycznych maili wysyłanych do budowanej przygotowaliśmy od zera, w postaci niedługich porcji wiedzy, możliwych do skonsumowania w ciągu kilkuminutowego czytania maila na telefonie, bazując na gotowej treści wideo z pierwotnego kursu online

Zmieniony w ten sposób – niemal całkowicie – wielokanałowy proces pozyskania klienta przyniósł rezultaty znacznie lepsze, niż zakładane początkowo.

Efekty naszej pracy

49%
NIŻSZY KOSZT
pozyskania subskrybenta kampanii mailingowej
6 800
NOWYCH LEADÓW
zapisanych do newslettera
ponad 50%
ŚREDNIo OPEN RATE
po zmianach wprowadzonych do treści mailingów

Kampania leadowa wymaga odpowiedniego przygotowania zdarzeń standardowych i niestandardowych na stronie klienta. Nie inaczej było w tym przypadku, gdzie dodatkową trudność stanowiła implementacja skryptów Facebooka w bardzo opornych formularzach MailerLite, z którego do wysyłki newslettera korzysta klient.

Mimo to, po instalacji Pixela Facebooka i odpowiednich zdarzeń mogliśmy rozpocząć kampanię skierowaną do zimnego ruchu (prospecting), żeby następnie tak jakościowo „podgrzaną” grupę remarketować równolegle w osobnych kampaniach.

Dzięki tak skrojonym pod bardzo wąską branżę prawniczą działaniom uzyskaliśmy niemal dwukrotnie niższy koszt pozyskania klienta, niż w poprzednim okresie i nadal go obniżamy

Opinia Klienta

Polecam współpracę z Moonwise każdemu, kto chce w sposób profesjonalny zadbać o swoje kampanie reklamowe na Facebooku. Jakub i jego zespół wykazują się aktywnością, kreatywnością i pomysłowością, a przy tym posiada wiedzę pozwalającą maksymalnie wykorzystać potencjał systemu reklamowego Facebooka. Doceniam również rzetelność raportowania w zakresie rezultatów podejmowanych działań i elastyczność w planowaniu kolejnych przedsięwzięć.
Wojciech Wawrzak
Założyciel i radca prawny @ PraKreacja.legal

Sprawdź nasze wyniki Case Studies

PRAWO: Prakreacja
Facebook AdsInstagram AdsCopywritingEmail MarketingMarketing Automation

PRAWO: Prakreacja

Kampania pozyskująca kontakty dla branży prawnej to nie lada wyzwanie. Szczególnie, gdy nie chodzi o straszenie grupy odbiorców, a jej zainteresowanie. Przeczytaj jak podeszliśmy do tego tematu, jakie zmiany wprowadziliśmy w ścieżce pozyskania klienta oraz w jaki sposób uzyskaliśmy tak imponujące wyniki.

Obniżenie kosztu
50%
Pozyskane leady
6 800+
IT: Data Center
Facebook AdsInstagram AdsLinkedIn Ads

IT: Data Center

W ciągu trzytygodniowej kampanii reklamowej dla jednego z liderów branży Data Center pozyskaliśmy ponad setkę leadów w niespotykanie niskiej cenie.

Pozyskane leady
40/tydzień
Koszt leada
74 zł
KSIĄŻKA: Dziennik Zabaw
Facebook AdsInstagram AdsCopywritingEmail MarketingMarketing Automation

KSIĄŻKA: Dziennik Zabaw

Produkty influencerów mają jedną wspólną cechę. Po premierze, gdy społeczność, która niecierpliwie czekała na produkt dokona już zakupu, trudno o wykreowanie potrzeby zakupowej wśród nowego targetu, który zupełnie nie zna danego twórcy.

ROAS
1000%
Wzrost sprzedaży
500%
E-commerce: dom i ogród
Facebook AdsInstagram AdsKomunikacja w Social Media

E-commerce: dom i ogród

Od prawie dwóch lat mamy przyjemność współpracować z jedną z polskich marek z segmentu dom i ogród. Przez ten czas wypracowaliśmy szereg działań marketingowych, które przyniosły imponujące efekty. W tym Case Study poznasz naszą wspólną drogę od analizy sytuacji, przez testowanie rozwiązań, aż po precyzyjne skalowanie przychodu z reklam prowadzących do sklepu online naszego klienta.

Przychód z reklam
1 mln zł
ROAS
2 000%
FASHION: By Your Side
Facebook AdsInstagram Ads

FASHION: By Your Side

Współpracę z polską firmą odzieżową rozpoczęliśmy w listopadzie 2020 roku. Jak wykazał nasz research marka nie była wówczas w ogóle znana, a jedynie kojarzona przez pasjonatów jako drugie RISK made in Warsaw. Tę narrację postanowiliśmy sukcesywnie zmieniać, aby osoby, które poznają markę i jej wartości, na koniec zostały niejako jej ambasadorami i stale powracającymi klientami.

ROAS
1300%
Okres skalowania
4 mce

Porozmawiajmy
Kontakt

Jesteśmy tu po to, żeby Ci pomóc. Jeśli nie znalazłeś na tej stronie odpowiedzi na swoje pytanie skontaktuj się z nami! Jeśli chcesz z nami współpracować, od razu przejdź do konkretów i wypełnij brief marketingowy.

    Dane osobowe podane w formularzu będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji, a ich administratorem będzie Duck Jack Productions Sp. z o. o. reprezentująca markę Moonwise.
    Szczegóły: polityka prywatności.