Jak usprawniamy pracę przy kampaniach reklamowych w Menedżerze Reklam Meta

W codziennej pracy przy kampaniach na Facebooku korzystamy z wielu ułatwień i pół-automatyzacji usprawniających naszą pracę i przyspieszających wykonanie zadania w ramach menedżera reklam bez straty na jakości przygotowanych dla klienta kampanii.

Jeśli też jesteś osobą zajmującą się kampaniami reklamowymi swojej firmie, pracujesz jako Facebook Ads Specialist albo po prostu chciałbyś przyspieszyć swoją pracę z panelem reklamowym Meta, w tym artykule znajdziesz sprawdzone przez nas sposoby, które zaoszczędzą Twój cenny czas podczas codziennie wykonywanych w panelu reklamowym, powtarzalnych czynności.

Korzystanie ze skrótów klawiszowych

Mało kto wie, ale interfejs reklamowy Meta udostępnia gamę skrótów klawiaturowych pozwalających na poruszanie się pomiędzy kampaniami, zestawami reklam, czy samymi reklamami.

Dzięki nim można przykładowo – bez odrywania rąk od klawiatury – wyświetlać statystyki reklamowe wybranych kampanii, edytować zestawy reklam, czy przeglądać historię aktywności dla wybranych kreacji reklamowych.

Skróty klawiaturowe w ramach interface’u menedżera reklam pozwalają też podsumowywać i publikować bieżące zmiany naniesione w swoich kampaniach albo je usunąć.

Pozwalają też na wykonanie czynności, która oszczędza nam najprawdopodobniej najwięcej czasu podczas pracy z kampaniami reklamowymi w ekosystemie reklamowym Meta. Ta czynność to…

Kopiowanie wybranych elementów kampanii reklamowej

Gdyby nie kopiowanie niektórych kampanii, zestawów reklam lub nawet samych reklam spędzalibyśmy w menedżerze reklam kilkakrotnie więcej godzin niż robimy to na co dzień.

Często zdarza się bowiem, że zachodzi potrzeba zmiany np. typu budżetu danej kampanii albo szybkiego skonfigurowania trzech rodzajów bardzo podobnych kampanii różniących się jedynie celem reklamowym (np. do testów).

W takiej sytuacji ustawianie niemal identycznych zestawów reklam wewnątrz tych kampanii oraz reklam wewnątrz tych zestawów reklam byłoby zwyczajnym marnotrawstwem czasu i energii.

Dzięki możliwości duplikowania kampanii w ramach jednego konta w ekosystemie reklamowym Meta jesteśmy w stanie stworzyć wiele testów i kontrolować wiele parametrów takich jak budżet, bidy, umiejscowienie, czy cele kampanii w ciągu zaledwie kilku kliknięć, a całość naniesionych w ten sposób zmian zatwierdzić przeglądając zmiany poprzez skrót klawiaturowy ⌃+R (Ctrl+R).

Zapisz się na nasz newsletter aby otrzymać PDFa z dostępnymi skrótami klawiszowymi prosto na maila

Podaj swoje dane aby otrzymać PDFa
Dane osobowe podane w formularzu będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji, a ich administratorem będzie Duck Jack Productions Sp. z o. o. reprezentująca markę Moonwise. Szczegóły: polityka prywatności.

 

Propozycje copy reklamowego

Nie zawsze można jednak zduplikować wszystkie elementy kampanii reklamowej dowolnie – np. do kampanii o odmiennym celu reklamowym. Wówczas z pomocą (aby godzinami nie skakać pomiędzy oryginalną reklamą, a „kopiuj-wklej”) przychodzą propozycje tekstu.

To obecnie jedyny sposób pozwalający zaoszczędzić czas przy tworzeniu identycznych kreacji reklamowych w nowo utworzonych kampaniach skupiających się na innym celu, niż cel kampanii, w której znajdowały się oryginalne kreacje reklamowe. Ponieważ nawet podczas stworzenia duplikatu kreacji system reklamowy „czyści” reklamy, ich elementy trzeba uzupełniać od nowa.

Jednak po kliknięciu w polu wprowadzania tekstu system reklamowy może zaproponować dodanie do reklamy copy, z którego skorzystałeś już wcześniej w innych kampaniach, w ramach tego samego konta reklamowego. I zdecydowanie warto z tych propozycji skorzystać.

Grupowa edycja wybranych elementów kampanii reklamowej

Zdarza się również tak, że nawet najlepszy specjalista popełni błąd. Wystarczy omsknięcie się o „o”, lub o brakujący ogonek w literce, a następnie zastosowanie kroku z poprzedniego akapitu abyś do poprawy miał nie jeden tekst reklamowy, a 30 takich tekstów.

Całe szczęście twórcy interfejsu reklamowego Meta i przewidzieli możliwość grupowej edycji konkretnych elementów reklamy.

Dzięki zbiorczej edycji możesz zmienić praktycznie dowolną ilość reklam w ramach wybranych elementów takich jak jej tytuł, opis, link, czy treść copy reklamowego.

Ta funkcja nie raz uratowała nam wiele godzin poprawek w sytuacjach, gdy schemat tagowania UTM przesłany przez klienta uległ zmianie albo gdy w systemie sklepowym wprowadzono nowy kod promocyjny dla odbiorców kampanii odzyskującej porzucone koszyki.

Importowanie i eksportowanie kampanii reklamowych na Facebooku

Dlaczego poruszamy kwestie importu i eksportu kampanii na samym końcu?

Funkcja ta sama w sobie zawiera bardzo szlachetne założenie, w ramach którego reklamodawcy mieliby eksportować skomplikowane konfigurację kampanii reklamowych, gotowe do edycji w Excelu, a następnie importować je z powrotem do panelu reklamowego, aby tak przygotowane zmiany w kampaniach opublikować jednym kliknięciem.

Dodatkowo takie rozwiązanie pozwalałoby na wygodne korzystanie z predefiniowanych ustawień bazujących na excelowskich szablonach wstępnej konfiguracji kampanii.

Taki proces mógłby być niezwykle wygodny gdyby nie fakt, że nie działa. Niestety nie spotkałem się jeszcze z sytuacją, w której podczas importu wyeksportowanej wcześniej z menedżera reklam kampanii ten zaimportowałby ją bez alertowania błędów importu.

Najczęstsze błędy, z którymi spotkamy podczas takiego importu, to np. niezgadzające się identyfikatory reklam bądź zestawów reklam, nieistniejące odwołanie do kreacji, problemy związane z datą i wiele innych „głupich” z perspektywy użytkownika błędów.

Czy mimo to zdarzało nam się eksportować konfiguracje najbardziej złożonych kampanii właśnie w ten sposób? Tak, jednak służyło to wyłącznie do celów statystycznych i analitycznych. Czasem łatwiejsze okazuje się wyciągnięcie ID konkretnych elementów zbiorczo właśnie dzięki funkcji eksportu.

Jako reklamodawcy nie możemy jednak liczyć na to, że funkcja importu i eksportu kampanii reklamowych w Meta będzie dla nas przydatna w przyspieszaniu codziennej pracy. Programiści Facebooka nie naprawili tej funkcjonalności od czasów Power Editora i nic nie wskazuje na to, żeby zamierzali wracać do tego tematu.

Porozmawiajmy o współpracy

    Dane osobowe podane w formularzu będą przetwarzane w celu obsługi korespondencji, a ich administratorem będzie Moonwise Sp. z o. o. Szczegóły: polityka prywatności.

    Automatyczne generowanie tagów UTM

    Gdybyśmy za każdym razem gdy tworzymy nową kreację reklamową mieli przepisywać z excela lub wymyślać od nowa tagowanie UTM dla danej kampanii, konfiguracja nowych kampanii reklamowych zajmowałaby nam kilkukrotnie więcej czasu.

    Na szczęście istnieją proste generatory UTM zarówno wewnątrz systemu reklamowego Meta, jak i na zewnątrz.

    Jeśli chcesz wygenerować tagi do linków, których użyjesz w swojej kampanii reklamowej wystarczy, że skorzystasz z niebieskiego linku poniżej pola dodawania URLa podczas tworzenia kreacji reklamowej, w menedżerze reklam.

    Sposób ten jednak, jak wiele wewnętrznych narzędzi Facebooka, lubi zawodzić, dlatego na nasze agencyjne potrzeby oraz dla klientów, którym udzielamy konsultacji, przygotowaliśmy dedykowane narzędzie, które działa i generuje gotowe tagi UTM.

    Możesz z niego skorzystać zupełnie za darmo – w ramach naszego generatora Tagów UTM przygotujesz własne tagi a następnie skopiujesz gotowy link docelowy do promowanej strony, który wystarczy wkleić w swoich reklamach.

    Tutaj znajdziesz darmowy generator UTMów naszej produkcji.

    Jasna struktura nazewnictwa

    Na początku szkoleń z reklamy w ekosystemie Meta poruszamy zwykle kwestię poprawnego i sensownego nazewnictwa kampanii.

    Ten pozornie niewiele znaczący szczegół jest o tyle ważny, że podczas konsultacji kont reklamowych pracujących na dużych budżetach, niejasne nazewnictwo bardzo często kosztuje przedsiębiorstwa dziesiątki tysięcy złotych.

    Szczególnie, gdy na jednym koncie reklamowym pracuje kilku specjalistów, z czego każdy nazywa kampanie, zestawy reklam i reklamy w zupełnie inny sposób.

    Jak zatem zrobić to poprawnie?

    Nazewnictwo Twoich kampanii nie musi być skomplikowane. My rozpoczynamy znakowanie kampanii od małpy i inicjałów osoby tworzącej daną kampanię lub informacji o tym, do którego etapu lejka marketingowego należy dana kampania.

    Następnie jej nazwa dookreśla cel kampanii oraz ogólny opis zawartości rodzajów zestawów reklam (np. ogólna kategoria targetowania).

    Na koniec pozostawiamy trochę wolnego miejsca na ewentualne nieprzewidziane wcześniej dodatki (przykładowo, gdy testujemy kampanię z budżetem dziennym lub całkowitym, wówczas jest to miejsce do oznaczenia takiej różnicy).

    Przykładowa nazwa kampanii bazująca na opisanym wyżej schemacie prezentuje się następująco:

    @ TOF v | Prospecting | DPA | Conversions [ViewContent]

    Filtruj, uwzględniaj i wykluczaj

    Odpowiednie nazewnictwo, o którym mowa powyżej, pozwala nie tylko błyskawicznie orientować się wśród kampanii wizualnie, ale także odseparować od siebie różne widoki.

    Przykładowo, tak jak wspomnieliśmy, w jakubjacek.pro korzystamy ze schematu oznaczenia kampanii za pomocą „małpy” oraz inicjałów specjalisty zajmującego się daną kampanią.

    Dzięki temu jesteśmy w stanie odfiltrować na jednym koncie reklamowym wszystkie kampanie stworzone na przykład przez konkretną osobę.

    Co więcej, dzięki zastosowaniu odpowiednich symboli i skrótów jesteśmy w stanie w ciągu kilku sekund przyjrzeć się kampaniom reklamowym należącym do wybranego segmentu lejka marketingowego.

    Wystarczy, że skorzystasz z filtra „nazwa kampanii (nie) zawiera” i podasz słowo, według którego chcesz odfiltrować wyświetlane w panelu kampanie.

    No i w końcu filtrowanie według wyboru czyli opcja, z której korzystam najczęściej dająca mi możliwość wyświetlenia wyników wyłącznie wybranych na podstawie zaznaczania kampanii.

    Przy okazji jest to świetny sposób na to, aby ominąć znany reklamodawcom błąd Facebooka, w którym wiersz podsumowania nie wyświetlał wyników wszystkich widocznych kampanii.

    Dzięki korzystaniu z filtra, w którego warunkiem jest posiadanie jednego lub więcej wydanego grosza (co oznacza de facto podgląd kampanii, która faktycznie została uruchomiona) w większości przypadków pozwala mi na wymuszenie na Facebooku podsumowania wszystkich odfiltrowanych w ten sposób kampanii w wierszu sumy.

    O optymalizacji pracy w ramach Menedżera Reklam Meta moglibyśmy opowiadać bez końca. Szczególnie zważając na to, że sposoby opisane powyżej to tylko niewielka część wiedzy, którą dzielimy się w ramach naszego projektu edukacyjnego o marketingu online.

    Wchodząc na moonwise.pl/wiedza zapoznasz się z naszymi darmowymi materiałami do pobrania i znajdziesz płatne kursy online dotyczące systemu reklamowego Meta w różnych stopniach zaawansowania.

    Jeśli natomiast szukasz agencji, która zajmie się Twoimi kampaniami reklamowymi – przestań szukać i skontaktuj się z nami. Chętnie porozmawiamy o tym, jak możemy Ci pomóc.