Zapraszasz znajomych do lajkowania Twojej marki na Facebooku. Przestań! Dlaczego?
- ilość lajków przestała już być istotna!
- większą wartość ma jakość osób obserwujących Twój profil!
- Twoi znajomi raczej nie staną się Twoimi klientami, a to dla nich prowadzisz fanpage’a!
Twoi znajomi zaburzą Ci obraz potencjalnych klientów
Znajomi, których zaprosisz do obserwacji fanpage’a to zawsze będą tylko znajomi, a nie klienci. Nie będą posiadać cech charakterystycznych dla Twoich potencjalnych klientów, przez co nie poznasz dobrze tych, do których próbujesz dotrzeć ze swoim produktem lub usługą.
Nie zrozumiesz potrzeb, oczekiwań i możliwości swoich potencjalnych klientów. Nie stworzysz person zakupowych, które pomogą Ci dostosować produkt lub usługę, a także odpowiednią komunikację – aby dotrzeć i pozyskać lojalnych odbiorców i klientów.
Utworzona przez Ciebie niestandardowa grupa odbiorców może nie być wartościowym punktem odniesienia w reklamach
Zapraszając do lajkowania swoich znajomych możesz mieć problem ze stworzeniem wartościowej niestandardowej grupy odbiorców. A taka grupa jest genialnym sposobem na dotarcie z reklamą do osób, które najprawdopodobniej będą zainteresowane Twoim produktem lub usługą.
Nie namawiaj swoich znajomych do polubienia fanpage’a – chyba że stanowią idealny przykład Twojego potencjalnego klienta, bo faktycznie interesuje ich Twój produkt lub usługa.
Twoje reklamy będą droższe
Osoby lubiące i obserwujące Twój fanpage powinny być próbą badawczą Twoich potencjalnych klientów i punktem wyjścia do tworzenia grup niestandardowych zwiększających skuteczność Twoich działań reklamowych. Jeśli dochodzą do nich Twoi znajomi (nieinteresujący się żadnym Twoim produktem czy usługą) próba jest zakłamana.
Stworzona z takiej grupy niestandardowej grupa podobnych odbiorców korzystających z Facebooka (tzw. lookalike) nie będzie grupą wartościową, a reklamy skierowane do niej nie przyniosą pożądanych efektów. Lookalike to % użytkowników Facebooka w Polsce (lub innym, wybranym kraju), których cechy, zachowania, zainteresowania i nawyki zakupowe są najbardziej zbliżone do odbiorców Twojego fanpage’a.
Reklamy kierowane do grupy lookalike stworzonej na bazie Twoich fanów i Twoich znajomych będą zdecydowanie droższe niż reklamy skierowane do odbiorców utworzonych na podstawie rzetelnej bazy danych. A grupa Lookalike zbudowana na podstawie wartościowego źródła jest najtańszą grupą docelową.
Dlatego nie buduj grupy z byle jakich, przypadkowych fanów. Nie mieszając odbiorców Twojej marki z Twoimi znajomymi lepiej poznasz swoich potencjalnych klientów i zaoszczędzisz na reklamie.