Zapraszasz znajomych do lajkowania Twojego fanpage’a? Natychmiast przestań!

Lajkowanie fanpage’a przez Twoich znajomych może przynieść Ci więcej szkód niż korzyści.

Zapraszasz znajomych do lajkowania Twojej marki na Facebooku. Przestań! Dlaczego?

  • ilość lajków przestała już być istotna!
  • większą wartość ma jakość osób obserwujących Twój profil!
  • Twoi znajomi raczej nie staną się Twoimi klientami, a to dla nich prowadzisz fanpage’a!

Twoi znajomi zaburzą Ci obraz potencjalnych klientów

Znajomi, których zaprosisz do obserwacji fanpage’a to zawsze będą tylko znajomi, a nie klienci. Nie będą posiadać cech charakterystycznych dla Twoich potencjalnych klientów, przez co nie poznasz dobrze tych, do których próbujesz dotrzeć ze swoim produktem lub usługą.

Nie zrozumiesz potrzeb, oczekiwań i możliwości swoich potencjalnych klientów. Nie stworzysz person zakupowych, które pomogą Ci dostosować produkt lub usługę, a także odpowiednią komunikację – aby dotrzeć i pozyskać lojalnych odbiorców i klientów.

Utworzona przez Ciebie niestandardowa grupa odbiorców może nie być wartościowym punktem odniesienia w reklamach

Zapraszając do lajkowania swoich znajomych możesz mieć problem ze stworzeniem wartościowej niestandardowej grupy odbiorców. A taka grupa jest genialnym sposobem na dotarcie z reklamą do osób, które najprawdopodobniej będą zainteresowane Twoim produktem lub usługą.

Nie namawiaj swoich znajomych do polubienia fanpage’a – chyba że stanowią idealny przykład Twojego potencjalnego klienta, bo faktycznie interesuje ich Twój produkt lub usługa.

Twoje reklamy będą droższe

Osoby lubiące i obserwujące Twój fanpage powinny być próbą badawczą Twoich potencjalnych klientów i punktem wyjścia do tworzenia grup niestandardowych zwiększających skuteczność Twoich działań reklamowych. Jeśli dochodzą do nich Twoi znajomi (nieinteresujący się żadnym Twoim produktem czy usługą) próba jest zakłamana.

Stworzona z takiej grupy niestandardowej grupa podobnych odbiorców korzystających z Facebooka (tzw. lookalike) nie będzie grupą wartościową, a reklamy skierowane do niej nie przyniosą pożądanych efektów. Lookalike to % użytkowników Facebooka w Polsce (lub innym, wybranym kraju), których cechy, zachowania, zainteresowania i nawyki zakupowe są najbardziej zbliżone do odbiorców Twojego fanpage’a.

Reklamy kierowane do grupy lookalike stworzonej na bazie Twoich fanów i Twoich znajomych będą zdecydowanie droższe niż reklamy skierowane do odbiorców utworzonych na podstawie rzetelnej bazy danych. A grupa Lookalike zbudowana na podstawie wartościowego źródła jest najtańszą grupą docelową.

Dlatego nie buduj grupy z byle jakich, przypadkowych fanów. Nie mieszając odbiorców Twojej marki z Twoimi znajomymi lepiej poznasz swoich potencjalnych klientów i zaoszczędzisz na reklamie.